image/png;;;the_amway_story_1.png

1950-luku

Ystävyys ja mahdollisuus

Jay Van Andel ja Rich DeVos aloittivat liiketoimintansa myymällä 1950-luvulla NUTRIWAY™-ravintolisiä ovelta ovelle. Heidän havaintonsa yli 50 vuoden takaa pitää edelleen paikkansa - ihmiset ja suhteet ovat kaikkien menestyvien liiketoimintojen ydin. Voittamalla asiakkaiden luottamuksen, heidän lisäravinteisiin perustuva liiketoimintansa kasvoi. Vuonna 1959 Rich, Jay ja heidän muutamat kumppaninsa etsivät uusia tuoteideoita jonka avulla liiketoiminta kasvaisi. Tuloksena oli Amwayn ensimmäinen kodinhoitotuote, jota nykyään kutsutaan nimellä L.O.C.™ (Liquid Organic Cleaner) Multi-Purpose Cleaner. Tuotteesti tuli heti myyntimenestys, ja täysin uusi mahdollisuuksien maailman avautui.

image/png;;;the_amway_story_2.png

1960-luku

Liiketoimintamallin synty

Jay Van Andel ja Rich DeVos halusivat jakaa heidän vasta löytämänsä menestyksensä sellaisten ihmisten kanssa, jotka jakoivat heidän arvonsa ja näkemyksenä. He loivat ainutlaatuisen liiketoimintamallin, jonka avulla oli mahdollista hyötyä kasvavan liiketoiminnan mahdollisuuksista liittymällä Amwayhin. Liiketoimintamallia kehitetään edelleen Amwayn markkinoilla ja sen avulla voidaan palkita sekä jakaa tunnustusta ympäri maailman.

Amwayn kodinhoitotuotteet, mukaan lukien juuri lanseerattu SA8™ pyykinpesuaine, osoittautuivat myyntimenestyksiksi. Lyhyessä ajassa yritys kasvoi ja sillä oli yli 700 työntekijää, yli 200 ainutlaatuista tuotetta myytäväksi ja yli 100 000 jälleenmyyjää. Amwayn vuosittainen myynti kasvoi voimakkaasti, ylittäen ensimmäisen kerran 500 000 dollaria (arvioitu myynti).

image/png;;;the_amway_story_3.png

1970-luku

Maailmanlaajuinen kasvu

Yhä useammat liittyivät Amwayn perheeseen arvojemme sekä liiketoimintamahdollisuutemme ansiosta. Amwayn rekat kulkivat 70-luvun puoliväliin mennessä yli 5,23 miljoonaa kilometriä vuodessa toimittaen tuotteita miljoonille jälleenmyyjille.

Yritys laajensi ulkomaille ja avasi markkinat kahdeksassa maassa kolmella mantereella. Amway aloitti Australiassa vuonna 1971, jonka jälkeen seurasi Eurooppa vuonna 1975, Hong Kong ja Malesia. Amway Japan Limited (AJL) Perustettiin Tokiossa 1979, tästä tuli nopeasti yksi Amwayn suurimmista markkinoista.

image/png;;;the_amway_story_4.png

1980-luku

Yli miljardi dollaria ja kasvu jatkuu

Amwayn sitoutuminen hyvinvointiin ja ravitsemukseen johti siihen, että yritys aloitti vedenkäsittelyjärjestelmien suunnittelun erittäin menestyksekkäin tuloksin. Puhdas vesi on maailmanlaajuinen haaste ja tämä seikka sai paljon huomiota Amwayn suunnittelun ja kehitystyön aikana. Amwayn vedenkäsittelyn tuotesarja - eSpring™ - on edelleen maailman markkinoiden huipulla.

Arvioidut vuosittaiset myynnit ylittävät miljardi dollaria ensimmäisen kerran. Amway laajensi Yhdysvaltain pääkonttoriansa Michiganin Adassa ja rakensi uuden kosmetiikkatehtaan, jossa ARTISTRY™-tuotteiden tuotekehitys ja valmistus aloitettiin.

image/png;;;the_amway_story_5.png

1990-luku

Perheellä on merkitys

Isiensä jalanjälkiä seuraten, Steve Van Andel ja Doug DeVos onnistuivat toimitusjohtajan ja puheenjohtajan tehtävissä, rakentaen vanhempiensa menestyksen pohjalta ja jatkaen heidän menestystään. Arvioidut myyntimäärät jatkoivat 1990-luvulla kasvuaan saavuttaen 5 miljardia dollarin rajapyykin.

Kasvattaakseen tuotemerkin näkyvyyttä, Amway Japan sponsoroi vuoden 1998 Naganon talviolympialaisia Japanissa. Amwayn alueelliset ja maakohtaiset kumppanit jatkoivat maailmanlaajuisesti jälleenmyyjien tukemista, lanseeraamalla verkkokauppoja, jotka toivat Amwayn liiketoimintamahdollisuuden internetiin.

image/png;;;the_amway_story_6.png

2000-luku

Amway on säilyttänyt asemansa kasvavana kansainvälisenä miljardiluokan liiketoimintana, joka parantaa ihmisten elämänlaatua ja tarjoaa mahdollisuuksia yli 80 kansainvälisellä markkina-alueella. AMWAY-tuotteita myy yli 3 miljoonaa itsenäistä Amway liikkeenharjoittajaa, joista 500 000 toimii Euroopassa.

Amwaylla on tällä hetkellä liiketoimintaa 28 Euroopan maassa.

Tavoitteenamme on tarjota ihmisille parempi elämä. Olemme ainutlaatuinen kansainvälinen yhteisö, jolle huolenpito ja yhteistyö ovat tärkeitä. Olemme ylpeitä periaatteista, ihmisistä ja tuotteista, jotka antavat meille mahdollisuuden vaikuttaa positiivisesti niin monien ihmisten elämään ympäri maailman.