Utforska Amway Online

Lär dig hur Amways webbplats hjälper dig att hantera din verksamhet mer effektivt.

Registrera dig nu

Logga in på webbplatsen

Hur man loggar in, vilka upplysningar man använder - och hur man gör om man glömt dem.

Placera och returnera en beställning

Upptäck hur onlinebeställningar av Amway-produkter ger fler valmöjligheter och bättre kontroll än tidigare.

Visa mer Visa mindre

.

.

.

Registrering/inloggning

Varför behöver jag ett Amway ID?
Amway ID kommer att vara det nya sättet att förbinda alla Amways digitala applikationer – när de är uppdaterade. Du kommer endast behöva ha ett användarnamn och ett lösenord för Amways webbplats och alla Amways appar.
Vad är mitt Amway ID?
Ditt Amway ID är ditt unika, nya login till alla Amway applikationer globalt. Amway ID kommer att ersätta andra namn eller id:n du kan ha använt tidigare. Ditt Amway ID är din e-postadress, så du behöver använda en som endast du använder. För att skapa ditt Amway ID och ett nytt lösenord klickar du på ”Logga in” i det övre högra hörnet på startsidan och följer instruktionerna.
Ersätter Amway ID mitt Amway ABO-nummer?
Ditt Amway ID ersätter inte ditt Amway ABO-nummer. Ditt Amway ID är din unika e-postadress som du behöver använda för att logga in på Amways system. Du kommer fortfarande att vara kopplad till ditt ursprungliga ABO-nummer.
Behöver jag behålla mitt gamla inloggnings-id/användarnamn?
Vi håller just nu på att uppdatera våra online-sidor och appar samt lansera vår nya teknologi globalt. Under övergångsperioden, om du har internationella affärer, kommer du att behöva dina gamla inloggningsuppgifter i de länder och appar (t.ex. Kiosk) som ännu inte har uppdaterats. I slutet av lanseringen kommer din nya digitala identitet, Amway ID, att vara den enda inloggningen och det enda användarnamnet du behöver för alla dina Amway applikationer online, i alla länder.
Hur registrerar jag mig som en oberoende Amway-affärsdrivare (ABO)?
  1. Klicka på Registrera på Amways webbplats.
  2. Välj Registrera dig som ABO.
  3. Ange dina uppgifter i onlineformuläret.
  4. Skapa ett lösenord och bekräfta din e-postadress.
  5. Grattis, nu har du skapat ditt eget Amway-konto!
  6. Du har nu 30 dagar på dig att slutföra din registrering.
  7. Fyll bara i dina personuppgifter, ladda upp dina dokument och betala registreringsavgiften.
  8. Du behöver inte e-signera avtalsdokumenten under själva registreringen. I stället kan du helt enkelt godkänna Amways avtalsvillkor genom att kryssa i en ruta.
  9. Om du inte slutför registreringsprocessen inom de närmaste 30 dagarna raderas din ansökan automatiskt.
  10. Observera: om en kund vill uppgradera till ABO kan hen uppgradera sitt konto online utan att behöva återregistrera sig som ABO.
Hur registrerar jag mig som kund?
Det finns två sätt att registrera sig som kund:
1. Gå till startsidan. Klicka på ”Registrera” i det övre högra hörnet och välj "Bli Amway-kund". Fyll i dina uppgifter och följ sedan steg-för-steginstruktionen för att skapa ditt konto.
2. Vid utcheckning. Lägg dina produkter i varukorgen och gå vidare till utcheckning. Du kommer att bli ombedd att registrera dig som en del av betalningsprocessen.
Vad är en medsökande/andresökande?
En medsökande är någon som sköter Amway-verksamheten tillsammans med dig och använder samma Amway ABO-konto för beställningar. Det är vanligt att lägga till en familjemedlem, make/maka eller partner som medsökande. Du kan lägga till en medsökande när du registrerar dig som ABO eller närsomhelst från ”Mitt konto”. Den medsökande blir ABO och hens namn kommer att läggas till på avtalet.
Varför fungerar inte mina inloggningsuppgifter?
Sedan februari 2018 behöver du ett Amway ID för att logga in. Det kommer att vara din e-postadress. Gå till startsidan och klicka på ”Logga in” i det övre högra hörnet. Följ instruktionerna för att skapa ditt Amway ID och ett nytt, personligt lösenord. Sedan kan du logga in och få tillgång till ditt onlinekonto.

Mitt konto

Hur loggar jag in?
För att logga in på Amway Online behöver du skapa ett Amway ID. Om du inte har ett Amway ID – klicka på ”Logga in” i det övre högra hörnet på startsidan och följ instruktionerna för att skapa ett.
Vad ska jag göra om jag har glömt mitt lösenord?
Följ bara stegen nedan för att skapa ett nytt lösenord.
1. Gå till startsidan och klicka på ”Logga in” i skärmens övre högra hörn. Detta tar dig till den nya Amway ID-sidan
2. Klicka på ”Behöver du hjälp med att logga in?” på inloggningssidan
3. Klicka på "Jag behöver ett nytt lösenord"
4. Fyll i ditt Amway ID (den e-postadress du använde när du loggade in sist). Slutför CAPTCHA-kontrollen och klicka på ”skicka in”
5. Vänta på att ett mejl kommer till adressen du angav
6. Öppna mejlet och klicka på ”Återställ mitt lösenord”. En sida kommer att öppnas i ett nytt fönster
7. Fyll i ett nytt lösenord i fälten och klicka på ”skicka in” för att återställa ditt lösenord Kom ihåg: Ditt nya lösenord måste bestå av minst 8 tecken och innehålla minst en bokstav och en siffra
8. Klart! Du kan nu logga in med ditt nya lösenord. Vi kommer att skicka dig ett mejl och tala om att ändringen har genomförts
Kan jag ändra mina adressuppgifter?
Ja, det kan du! Vårt system gör att du kan ange olika adresser för fakturering och leverans. För att ändra dessa uppgifter kan du helt enkelt logga in och välja ”Mitt konto”. Klicka sedan på ”Mina adresser” för att lägga till, ändra eller ta bort information.
Hur ändrar jag e-postadress för mitt Amway ID?
1. Logga in på ditt konto
2. Gå till ”Mitt konto” -sidan
3. Klicka på ”Inloggning och säkerhet”
4. Välj ”Uppdatera e-postadress för inloggning”
5. Välj ändra Amway ID
6. Du kan uppdatera din e-postadress (e-postadressen ska vara en som bara du använder)

Beställningar

Kan jag planera och spara mina beställningar?
Ja, det kan du! Vi har utvecklat ”Önskelista”-verktyget för att hjälpa kunder och ABO:er att planera och följa beställningar. Det låter dig välja och bevaka produkter som du kanske vill köpa. Det håller dig också underrättad ifall någon av dina utvalda produkter inte längre finns tillgängliga. Du kan också dela din önskelista via sociala medier.
Ett annat sätt är att behålla dina produkter i varukorgen. Du kan helt enkelt fortsätta där du slutade.
Var hittar jag mina fakturor?
Dina fakturor bifogas i bekräftelsemejlen. Du kan också ladda ner PDF-versionen av dina fakturor från sidan med beställningsdetaljer som du hittar under ”Mitt kontor/Beställningshistorik”. Kom ihåg att du får tillgång till ”Mitt kontor” när du har loggat in.
Hur returnerar jag en beställning?
Att returnera en beställning är mycket enkelt
1. Logga in på ditt konto och gå till ”Mitt kontor”
2. Gå till ”Beställningshistorik”
3. Hitta beställningen du vill returnera och klicka på ”Beställningsdetaljer” vid sidan av den
4. Klicka på ”Skicka tillbaka” och följ instruktionerna
Hur kan jag få pengarna tillbaka?
Följ stegen nedan för att få pengarna tillbaka:
1. Logga in på ditt konto och gå till ”Mitt kontor”
2. Gå till ”Beställningshistorik”-sidan
3. Hitta beställningen du vill ha pengar tillbaka för och klicka på ”Beställningsdetaljer” vid sidan av den
4. Välj produkt(er) du vill skicka tillbaka
5. Välj önskad returtyp från rullgardinlistan (här kan du välja ersättningsprodukt istället för återbetalning.
6. Om du väljer banköverföring, välj ett existerande konto eller lägg till ett nytt.
7. Acceptera återbetalningspolicyn för produktretur

Beställningar

Kan jag planera och spara mina beställningar?
Ja, det kan du! Vi har utvecklat ”Önskelista”-verktyget för att hjälpa kunder och ABO:er att planera och följa beställningar. Det låter dig välja och bevaka produkter som du kanske vill köpa. Det håller dig också underrättad ifall någon av dina utvalda produkter inte längre finns tillgängliga. Du kan också dela din önskelista via sociala medier.
Ett annat sätt är att behålla dina produkter i varukorgen. Du kan helt enkelt fortsätta där du slutade.
Var hittar jag mina fakturor?
Dina fakturor bifogas i bekräftelsemejlen. Du kan också ladda ner PDF-versionen av dina fakturor från sidan med beställningsdetaljer som du hittar under ”Mitt kontor/Beställningshistorik”. Kom ihåg att du får tillgång till ”Mitt kontor” när du har loggat in.
Hur returnerar jag en beställning?
Att returnera en beställning är mycket enkelt
1. Logga in på ditt konto och gå till ”Mitt kontor”
2. Gå till ”Beställningshistorik”
3. Hitta beställningen du vill returnera och klicka på ”Beställningsdetaljer” vid sidan av den
4. Klicka på ”Skicka tillbaka” och följ instruktionerna
Hur kan jag få pengarna tillbaka?
Följ stegen nedan för att få pengarna tillbaka:
1. Logga in på ditt konto och gå till ”Mitt kontor”
2. Gå till ”Beställningshistorik”-sidan
3. Hitta beställningen du vill ha pengar tillbaka för och klicka på ”Beställningsdetaljer” vid sidan av den
4. Välj produkt(er) du vill skicka tillbaka
5. Välj önskad returtyp från rullgardinlistan (här kan du välja ersättningsprodukt istället för återbetalning.
6. Om du väljer banköverföring, välj ett existerande konto eller lägg till ett nytt.
7. Acceptera återbetalningspolicyn för produktretur
Var kan jag se mitt PV för senaste månaden?
För att se ditt PV måste du logga in. Klicka sedan på ”Mitt kontor”. På "Mitt kontor" kan du se ditt PV-summa för den nuvarande månaden och ändra månad om du vill. Du kan se PV som cirkel- eller stapeldiagram.
Hur kan jag se mina beställningar?
Du kan se och följa dina beställningar på sidan ”Mina beställningar”. Logga in på ditt konto och klicka på ”Mitt kontor”. Härifrån kan du klicka på ”Beställningshistorik” för att se en komplett lista med dina beställningar.
Kan jag se inkommande beställningar från mina downlines?
För att se en lista över inkommande beställningar från mina kunder och downlines, logga in på ditt konto och klicka på ”Mitt kontor”. Därifrån kan du välja ”Inkommande beställningar” från "Beställningshistorik" I menyn.

Webbplatsnavigering

Jag kan inte hitta informationen jag söker på sidan. Vad ska jag göra?
Du måste logga in för att få tillgång till hela webbplatsen. Om du behöver hjälp med att hitta information kan du använda sökfunktionen högst upp på sidan.
Var hittar jag produkterbjudanden och reklam?
Om du är inloggad på ditt konto kan du klicka på ”Erbjudanden” längst upp på startsidan för att se de senaste erbjudandena och reklam.
Hur kontaktar jag Amways kundtjänst?
Skriv till: amway_sverige@amway.com eller ring oss: 08 5198 9544. Du kan också utfylla ett kontaktformulär vid att klicka på Fråga oss nederst till höger på sidan.

Leveransalternativ och Hur du spårar ditt paket

Var kan jag ta emot min beställning?
Den kan skickas till en adress som du har valt (hem, arbetet osv, aldrig till en postlåda) eller direkt till en annan ABO.

Betalningssätt

Banköverföring
Banköverföringen kan göras online eller på ett postkontor eller på ett bankkontor. För att göra en inbetalning använder du bankuppgifterna som visas på sidan när du gör din beställning (betalningssidan) eller under sektionen Mina beställningar. Kontonummer för banköverföring: Bankgiro 5251-1557.
Kreditkort
Betalningen görs med det kreditkort som har registrerats på Amway Online. Hantera dina inlagda kreditkort i avsnittet Mina betalningar/Hantera mina betalningssätt, detta hittar du under Mitt Konto .
Amway godtar följande kreditkort: Amway godtar Visa®, MasterCard® och andra internationella kredit/betalkort

Retursupport

Kostar det något att returnera produkter?
Nej, Amway betalar returkostnaderna. Du får en fraktsedel som kan användas för returen och som ska fästas på sändningen.