Betalnings- och leveranssätt

Du kan beställa Amways produkter när du vill.
Välj det betalnings- och leveranssätt som passar dig bäst.
Du kan beställa Amways produkter när du vill.
Välj det betalnings- och leveranssätt som passar dig bäst.

Betalningssätt

Banköverföring

Banköverföringen kan göras online eller på ett postkontor eller på ett bankkontor.För att göra en inbetalning använder du bankuppgifterna som visas på sidan när du gör din beställning (betalningssidan) eller under sektionen Mina beställningar. Kontonummer för banköverföring: FI94 1200 3000 0120 70

Kontokort

Betalningen görs med det kontokort som har registrerats på Amway Online. Hantera dina kontokort i sektionen Mina kontokort.

PayPal

PayPal är ett onlinebetalningssystem som fungerar som en mellanhand mellan köparen och onlinebutikerna. Om du redan har ett PayPal-konto kan du från och med mitten av april använda det kontot när du köper Amway-produkter. Om du inte har ett PayPal-konto och du vill använda denna betalningsmöjlighet kan du gå till www.paypal.com och skapa ett PayPal-konto.
PayPal är ett varymärke som tillhör PayPal Inc.

Trustly

Trustly erbjuder bankbetalningar och överföringar på ett säkert, enkelt och snabbt sätt mellan konsumenter och e-handlare. Betalningar och överföringar med Trustly sker direkt. Det är alltid gratis att använda Trustly och kräver ingen registrering från dig som användare. www.trustly.com.

Slice It

Välj Dela upp vid utcheckningen och slutför den enkla engångsregistreringen.
• Första gången du väljer att handla med Dela upp, uppmanas du vid utcheckningen att ansöka om ett Klarna-konto. Klarna tar sedan en kreditupplysning på dig . Om du godkänns skapar Klarna ditt konto.
• Om du redan har ett Klarna-konto kommer beställningsbeloppet i alla köp du gör med Dela upp att läggas till ditt totalsaldo, förutsatt att nya köp inte överskrider din tillgängliga kreditgräns.
Klarna talar om för dig när din månatliga sammanställning är klar och det är dags att betala
Läs mer om Dela upp här. https://www.klarna.com/se/foretag/products/slice-it/

Pay Later

Klarna Betala senare är smidigt och säkert – och kräver ingen registrering.
Alternativet att köpa nu och betala senare gör det snabbare och enklare att handla: du behöver inte fylla en massa personuppgifter eller kortnummer online. Med Klarna Betala senare kan du betala för din beställning 14 dagar efter leverans.

Google Pay
Google Pay är en digital plattform för betalningar och ett mobilt betalningssätt som kan användas för betalningar i appar, online eller i butiker och på restauranger som godtar betalningssättet. Ställ in ett Google Pay-konto genom att besöka pay.google.com eller genom att ladda ner Google Pay-appen från Google Play Store. Om Google Pay-appen inte är tillgänglig i ditt land kan du i stället länka korten via din banks app. Du behöver ett Google-konto för att använda Google Pay. Obs! Google Pay stöds ännu inte av alla banker. Kontrollera att din bank har stöd för Google Pay om du får problem med att ansluta till ditt konto.
Google Pay är ett varumärke som tillhör Google LLC


Leveranssätt

Hemleverans

Ange din hemadress och alternativa adresser under ”Mina adresser”. Du kan välja det direkt när du gör din beställning.

KURIR
POSTI

Kostnadsfri leverans för registrerade kunder 
För registrerade kunder: kostnadsfritt för beställningar över 59,00 EUR (inkl. moms)

LEVERANSAVGIFT
För ABO:er och oregistrerade kunder:

10,50 EUR (inkl. moms) Hemleverans

För registrerade kunder för beställningar upp till 59,00 EUR (inkl.moms)

Leveranstid
3-5 arbetsdagar.


 

Kvällsleverans

Ange din hemadress och alternativa adresser under ”Mina adresser”. Du kan välja det direkt när du gör din beställning.

KURIR
POSTI

Kostnadsfri leverans för registrerade kunder 
För registrerade kunder: kostnadsfritt för beställningar över 59,00 EUR (inkl. moms)
 

LEVERANSAVGIFT
För ABO:er och oregistrerade kunder:

14,50 EUR (inkl. moms) Hemleverans, kväll

För registrerade kunder för beställningar upp till 59,00 EUR (inkl.moms)

Leveranstid
3-5 arbetsdagar.


 

Uthämtninsställe

Beställningen levereras till den aktuella ABO:ns standardadress.


KURIR
POSTI

Kostnadsfri leverans för registrerade kunder 
För registrerade kunder: kostnadsfritt för beställningar över 59,00 EUR (inkl. moms)
 

LEVERANSAVGIFT
För ABO:er och oregistrerade kunder:

5,50 EUR (inkl. moms) Uthämtningsställe oavsett beställningens storlek

För registrerade kunder för beställningar upp till 59,00 EUR (inkl.moms)

Leveranstid
3-5 arbetsdagar.




 

Tips
Beställ och betal innan kl. 11.00 så skickas din beställning från lagret samma vardag.
 



Vanliga frågor

Snabbguide om hur du handlar online
1. Välj ditt sökområde (Välbefinnande, Skönhet, Hemmet eller Personvård) eller gå till sökfunktionen direkt och ange produktnamn eller artikelnummer
2. Välj produkt och klicka på Lägg i varukorg.
3. Fortsätt handla tills alla dina produkter ligger i varukorgen
4. När du har lagt alla dina varor i varukorgen klickar du på varukorgen eller Gå till kassan
5. Välj Gå till kassan
6. Lägg till leveransadress /eller/ välj önskat uthämtningsställe
7. Välj betalningssätt
8. Granska och bekräfta din beställning
9. Du får ett e-postmeddelande som bekräftar din beställning

Var kan jag ta emot min beställning?

Den kan skickas till en adress som du har valt (hem, arbetet osv, aldrig till en postlåda) eller direkt till en annan ABO.

Kan jag ta bort artiklar från min beställning?
Ja, så länge du inte har bekräftat din beställning kan du lägga till och ta bort artiklar från varukorgen.
Kan jag avbryta min beställning?
Om din beställning har verifierats och bekräftats kontaktar du din lokala kundtjänst för vidare råd om hur du avbryter beställningen.
Vad gör jag om jag får en felaktig artikel, en artikel för lite eller för många artiklar?
Ditt paket paketeras både automatiskt och manuellt. Tyvärr sker det misstag ibland. När ett misstag med din beställning har skett ringer du eller skickar e-post till kundtjänst så att de kan följa upp ärendet.
Vad gör jag om jag får en skadad artikel/beställning?
Tyvärr händer det att produkter och paket skadas under transporten. Tänk på följande för att kunna göra en korrekt uppföljning med din lokala budfirma:
  • När det finns en synlig skada på en förpackning, markerar du detta på dokumentet/den handhållna enheten när du signerar för mottaget paket.
  • Notera att om inga artiklar är skadade, är det olyckligt att leveransförpackningen är skadad, men ett av syftena med leveransförpackningen är att skydda de levererade artiklarna.
  • Det hjälper om du tydligt kan beskriva leveransförpackningen och låta den ingå i de uppgifter som du skickar till kundtjänst.
  • När en artikel är skadad måste du även inkludera en bild av innehållet i förpackningen så vi kan se hur innehållet har mottagits. Denna kan även bifogas ditt e-postmeddelande till kundtjänst.
  • Det är viktigt att du rapporterar de problem du har hittat inom 7 dagar till kundtjänst.

Banköverföring

Banköverföringen kan göras online eller på ett postkontor eller på ett bankkontor. För att göra en inbetalning använder du bankuppgifterna som visas på sidan när du gör din beställning (betalningssidan) eller under sektionen Mina beställningar. Kontonummer för banköverföring: Bankgiro 5251-1557.

Kreditkort

Betalningen görs med det kreditkort som har registrerats på Amway Online. Hantera dina inlagda kreditkort i avsnittet Mina betalningar/Hantera mina betalningssätt, detta hittar du under Mitt Konto .
Amway godtar följande kreditkort: Amway godtar Visa®, MasterCard® och andra internationella kredit/betalkort

Var hittar jag mitt kvitto/min faktura?
Dina fakturor bifogas i bekräftelsemeddelandet. Du kan också ladda ner PDF-versionen av dina fakturor från Beställningsdetaljer under Beställningshistorik. Denna hittar du under Mitt kontor. Kom ihåg att du får tillgång till Mitt kontor när du har loggat in.

Vilka uppgifter måste finnas med i en banköverföringsbetalning?

Meddela alltid följande i referensfältet: ditt ABO-nummer, ABO-namnet och efternamnet på den person du vill betala för. Vid avbetalningar ska du även uppge avtals-/beställningsnumret. Det hjälper våra medarbetare att genomföra betalningen snabbt och effektivt.

När jag lade min beställning valde jag alternativet ”Betala senare” hos Klarna. Vart ska jag överföra beloppet?

Du ska alltid överföra pengar direkt till Klarna, aldrig till Amway. Kontrollera din inkorg – du kommer att få ett e-postmeddelande från Klarna med alla uppgifter du behöver för att genomföra betalningen.

Var kan jag ta emot min beställning?

Den kan skickas till en adress som du har valt (hem, arbetet osv, aldrig till en postlåda) eller direkt till en annan ABO.

Kan landet/regionen för leverans skilja sig från landet/regionen där jag gjorde köpet?
Nej. Landet för leverans måste alltid vara samma som landet där köpet gjordes.
Hur lång tid tar det innan jag får min beställning?
Service Beställningstid Leveranstid Sverige fastland
Hemleverans <10:00 fm 3–5 arbetsdagar
Hemleverans > 10:00 fm 4-6 arbetsdagar
Uthämtningsställe <10:00 fm 3–5 arbetsdagar
Uthämtningsställe > 10:00 fm 4-6 arbetsdagar
P.S. Din beställning överförs till vårt lager för bearbetning så snart beställningen har betalats och bekräftats. Notera att när din beställning ingår i en gruppbeställning, startar leveransprocessen först när alla beställningar har betalats och bekräftats.
När du har fått beställningsbekräftelsen kan du se över leveranstiderna ovan.
Kan jag ändra förutsättningarna för leverans av mitt paket?
Ja, du kan svara interaktivt angående din leverans.
  • Ändra föreslaget leveransdatum
  • Ändra föreslagen leveranstid
  • Dirigera din leverans till ett uthämtningsställe
Hur går hemleverans till?
Om du har valt hemleverans skickar vi en bekräftelse till dig via e-post om att dina artiklar har skickats (när din beställning lämnar lagret), inklusive ett spårningsnummer (med en länk till budfirmans webbsida) och slutligen skickar budfirma ett SMS eller e-postmeddelande för att informera dig om leveransen.
Vad innebär Skickas till annan ABO?
Denna process liknar den vanliga hemleveransprocessen, med den enda skillnaden att du har valt en annan mottagare.
Våra system tillåter inte alltid att ett meddelande skickas till denna andra mottagare, det kan därför hända att det är du som får uppdateringar via e-post/SMS från Amway och den valda budfirman.
För att uppdatera mottagaren föreslår vi att du vidarebefordrar de nödvändiga Track and Trace-uppgifterna till den personen för att leveransen ska gå smidigt.
Vad innebär Leverans till uthämtningsställe?
Om du har valt att leverans ska ske till ett uthämtningsställe (antingen under utcheckning eller via PostNord-alternativ), får du ett SMS eller e-postmeddelande från PostNord när paketet/paketen är tillgängliga för uppsamling. Ditt/dina paket ligger kvar på uthämtningsstället i 14 kalenderdagar innan de returneras till Amways lager. När du ska hämta dina paket kan du uppmanas att identifiera dig för kontroll av att mottagarnamnet på etiketten stämmer med personen som hämtar upp paketet.
Vad gör jag om jag får en felaktig artikel, en artikel för lite eller för många artiklar?
Ditt paket paketeras både automatiskt och manuellt. Tyvärr sker det misstag ibland. När ett misstag med din beställning har skett ringer du eller skickar e-post till kundtjänst så att de kan följa upp ärendet.
Vad gör jag om jag får en skadad artikel/beställning?
Tyvärr händer det att produkter och paket skadas under transporten. Tänk på följande för att kunna göra en korrekt uppföljning med din lokala budfirma:
  • När det finns en synlig skada på en förpackning, markerar du detta på dokumentet/den handhållna enheten när du signerar för mottaget paket.
  • Notera att om inga artiklar är skadade, är det olyckligt att leveransförpackningen är skadad, men ett av syftena med leveransförpackningen är att skydda de levererade artiklarna.
  • Det hjälper om du tydligt kan beskriva leveransförpackningen och låta den ingå i de uppgifter som du skickar till kundtjänst.
  • När en artikel är skadad måste du även inkludera en bild av innehållet i förpackningen så vi kan se hur innehållet har mottagits. Denna kan även bifogas ditt e-postmeddelande till kundtjänst.
  • Det är viktigt att du rapporterar de problem du har hittat inom 7 dagar till kundtjänst.

Hur beräknas leveransavgiften för mina återkommande beställningar?

Leveransavgifter beräknas innan erbjudanden och värdekuponger har tillämpats. Om ett erbjudande om kostnadsfri leverans är giltigt när beställningen placeras kommer det att tillämpas på din återkommande beställning.

Jag har betalat för beställningen, men jag glömde leveransavgiften. Kommer min beställning att skickas iväg?

Det tillåtna utestående beloppet är 10 EUR. Om leveransavgiften är högre än detta belopp kommer betalningen inte att matchas med beställningen, och vi ber dig att överföra den utestående leveransavgiften.

När kan jag börja spåra min beställning?
När din beställning har skickats ut från vårt lager kan du se på Track & Trace att ett elektroniskt meddelande har mottagits av PostNord.
Hur fungerar paketspårning?
Det finns flera olika sätt att spåra din(a) beställning(ar)/paket
  1. du kan spåra nummer i översikten över beställningshistorik. Genom att klicka på paketnumret tas du vidare till PostNords spårningswebbplats. Där hittar du den senaste statusen.
  2. , när du tar emot bekräftelse om beställningssändningen via e-post, innehåller den ett eller flera paketnummer och direktlänken till PostNords spårningswebbplats.
  3. du meddelande via e-post och/eller SMS från PostNord angående statusuppdateringar för ditt/dina paket.
Sist men inte minst kan du hantera dina leveranser via PostNord-appen. Du kan ladda ned den här appen från Google Play Store eller via AppStore.
Kan jag ändra förutsättningarna för leverans av mitt paket?
Ja, du kan svara interaktivt angående din leverans.
  • Ändra föreslaget leveransdatum
  • Ändra föreslagen leveranstid
  • Dirigera din leverans till ett uthämtningsställe
Kan jag spåra min beställning?
Ja det kan du, för ytterligare uppgifter och beskrivning se Amways kunskapsbas under Frågor & Svar under Beställningar.
Vad gör jag om jag får en felaktig artikel, en artikel för lite eller för många artiklar?
Ditt paket paketeras både automatiskt och manuellt. Tyvärr sker det misstag ibland. När ett misstag med din beställning har skett ringer du eller skickar e-post till kundtjänst så att de kan följa upp ärendet.
Vad gör jag om jag får en skadad artikel/beställning?
Tyvärr händer det att produkter och paket skadas under transporten. Tänk på följande för att kunna göra en korrekt uppföljning med din lokala budfirma:
  • När det finns en synlig skada på en förpackning, markerar du detta på dokumentet/den handhållna enheten när du signerar för mottaget paket.
  • Notera att om inga artiklar är skadade, är det olyckligt att leveransförpackningen är skadad, men ett av syftena med leveransförpackningen är att skydda de levererade artiklarna.
  • Det hjälper om du tydligt kan beskriva leveransförpackningen och låta den ingå i de uppgifter som du skickar till kundtjänst.
  • När en artikel är skadad måste du även inkludera en bild av innehållet i förpackningen så vi kan se hur innehållet har mottagits. Denna kan även bifogas ditt e-postmeddelande till kundtjänst.
  • Det är viktigt att du rapporterar de problem du har hittat inom 7 dagar till kundtjänst.

Kostar det något att returnera produkter?

Nej, Amway betalar returkostnaderna. Via den installerade processen tillhandahåller vi en avtalskod som kan användas för att lämna in returpaketet hos Posti.

Hur gör jag en retur?
Att returnera en beställning är mycket enkelt
1. Logga in på ditt konto och gå till Mitt kontor
2. Gå till Beställningshistorik
3. Hitta beställningen du vill returnera och klicka på Beställningsdetaljer vid sidan av den
4. Klicka på Skicka tillbaka och följ instruktionerna
Var hittar jag mitt kvitto/min faktura?
Dina fakturor bifogas i bekräftelsemeddelandet. Du kan också ladda ner PDF-versionen av dina fakturor från Beställningsdetaljer under Beställningshistorik. Denna hittar du under Mitt kontor. Kom ihåg att du får tillgång till Mitt kontor när du har loggat in.
Vad händer om jag vill behålla artikeln trots allt?

Om du äntligen bestämmer dig för att behålla varan vänligen avbryt returen under Returinformation. Dina returer hittar du under Orderhistorik och Mina returer.

När får jag återbetalningen för min retur?

När du har lämnat över ditt returbeställningspaket till Posti tar det cirka 1-3 arbetsdagar att nå Postis centrala nav. Alla returer från Finland samlas här och 3 gånger per månad på måndagar skickas dessa tillbaka till vårt lager i Polen. I denna process kan du förvänta dig din återbetalning mellan 5 och 15 arbetsdagar.

Observera: Returer som tas emot och bearbetas före den 26 i månaden inkluderas i bonusöversikten för innevarande månad. Efter det inkluderas justeringen i följande månad.