Så här returnerar du produkter

Hur köpte du produkterna som du vill returnera? 

ABO:er och registrerade kunder som har köpt produkterna direkt från Amway ber vi att följa stegen nedan. Om du har köpt produkter från en annan ABO kontaktar du hen direkt, så sköter hen returen för din räkning. Om du har köpt dina produkter som en gästkund får du instruktioner om hur du returnerar i e-postmeddelandet med din beställningsbekräftelse.

Returrutin för ABO:er och registrerade kunder

För att kunna slutföra din returbegäran måste du vara inloggad på ditt konto. Gå till ”Beställningshistorik”, välj den aktuella beställningen och inled returprocessen genom att klicka på ”Skicka tillbaka”. Följ menyn för att slutföra din returbegäran. Du kommer att få ett e-postmeddelande med en returbekräftelse som innehåller instruktioner om hur du skickar ditt paket till Amway.

1 Logga in

2 Gå till ”Mina beställningar”

3 Välj beställningen som du vill returnera

4 Klicka på ”Skicka tillbaka”

5 Följ menyn för att slutföra din returbegäran

6 Du kommer att få ett e-postmeddelande med ytterligare instruktioner, så håll koll på din inkorg

Använd alltid returreferensnumret när du skickar ditt paket. Begär paketupphämtningstjänsten (instruktioner finns i e-postmeddelandet med returbekräftelsen) och spara spårningsnumret. Vid ankomst hos Amway kontrollerar vi att produkterna och dokumenten är fullständiga och att allt stämmer överens med bestämmelserna för returnering av produkter (se nedan). Om allt är korrekt återbetalar vi beloppet eller skickar en ny produkt.

Denna rutin gäller endast när ABO:er eller kunder köper produkter direkt från Amway. Kunder som har köpt produkterna från sin ABO måste kontakta ABO:n för returprocessen.

Allmänna bestämmelser för returnering av produkter

Produktens skick:
Vi ersätter endast produkter som:
  • är felaktiga,
  • har levererats i skadat skick, om detta inte kunde konstateras redan vid leveransen,
  • har returnerats av ABO:er eller kunder med gällande nöjd-kund-garanti.

Skadade produkter eller produkter som inte kan säljas på nytt på grund av felaktig förvaring och/eller användning ersätts inte utan kommer att skickas tillbaka.

Fraktkostnader: fraktkostnaderna betalas av Amway om du använder upphämtningstjänsten. Returbegäran: returbegäran raderas automatiskt om produkterna inte skickas tillbaka till Amway inom tre månader.
Utbetalning av ersättning: återbetalningsbeloppet kommer att krediteras enligt vald återbetalningsmetod. Retur av kampanjer/paket: paket och kampanjer kan endast returneras i komplett skick.