RETURPOLICY

GÖR SÅ HÄR NÄR DU RETURNERAR PRODUKTER

Detta gäller endast när ABO:er eller kunder köper produkter direkt från Amway. Kunder som har köpt sina produkter från sin ABO måste kontakta ABO:n för returprocessen.

För att slutföra din returförfrågan måste du vara inloggad på ditt konto och gå till "Mina beställningar", välj beställning och starta returprocessen genom att trycka på knappen "Return". Följ menyn för att avsluta din begäran. Du kommer att få ett returbekräftelsemail med instruktioner om hur du skickar ditt paket till Amway.

Skicka alltid paketet under returreferensnumret. Lämna ditt paket på det lokala postkontoret och behåll spårningsnumret för dina register. Efter ankomst till Amway kontrolleras varorna och dokumenten med avseende på fullständighet och faktiska riktighet i enlighet med reglerna för retur av varor (se nedan). I tillämpliga fall kommer en återbetalning eller ersättning att utfärdas.
Gästkunder kommer att få ett returformulär med orderbekräftelsen och skickar paketet på samma sätt men utan att lägga till ett returreferensnummer.

Allmänna bestämmelser för returnering av produkter

1. Produktens skick: Vi ersätter endast produkter som

– är felaktiga,

– har levererats i skadat skick, om detta inte kunde konstateras redan vid leveransen,

– har returnerats av ABO:er eller kunder med gällande nöjd-kund-garanti.

Skadade produkter eller produkter som inte kan säljas på nytt på grund av felaktig förvaring och/eller användning ersätts inte utan kommer att skickas tillbaka.

2. Fraktkostnader: Returer är gratis om du ger transportören det kontraktsnummer som anges i din returbekräftelse.

3. Utbetald ersättning: Den återbetalda summan kommer att krediteras enligt vald återbetalningsmetod.

4. Returbegäran: Returbegäran raderas automatiskt om produkterna inte skickas tillbaka till Amway inom tre månader.