• image/jpeg;;;1950s.jpg1950s
  • image/jpeg;;;1960s.jpg1960s
  • image/jpeg;;;1970s.jpg1970s
  • image/jpeg;;;1980s.jpg1980s
  • image/jpeg;;;1990s.jpg1990s
  • image/jpeg;;;2000s.jpg2000s
  • image/jpeg;;;mini.jpg2010s

1950s

 


Amway aloittaa toimintansa 1950-luvulla Adassa, Michiganissa. Perustajat Jay Van Andel ja Rich DeVos loivat Amway-lyhenteen ja nimen ajatuksen “American Way” -pohjalta.

   

 

1959 Amway lanseeraa ensimmäisen tuotteensa Liquid Organic Cleanerin, joka on yksi maailman ensimmäisistä biohajoavista, tiivistetyistä yleispuhdistusaineista. Liquid Organic Cleaner -tuotteesta tulee myyntimenestys ja se käynnistää tosissaan tehtävämme maapallon hyvinvoinnin puolestapuhujana.

1960s

 


1960-luvulla Amwayn liiketoimintafilosofia alkaa laajentua niin maantieteellisestä, myynnillisestä kuin tuotenäkökulmastakin.

   

 


Lokakuussa 1962 Amway avaa ensimmäisen kansainvälisen toimistonsa Kanadaan London-nimiseen kaupunkiin Ontarion provinssiin. Tämä tulee olemaan toinen maa niistä yli 80 maasta ja alueesta, joihin Amway tulee myöhemmin laajentumaan.

   





1967 Amwayn myynti kasvaa 50 miljoonaan dollariin.

   


1968 Artistry-tuotemerkki ja siihen kuuluvat 11 tuotetta ja 37 värisävyä julkaistaan. Artistry tulee kasvamaan yhdeksi maailman viidestä parhaiten myydystä korkealuokkaisesta ihonhoitotuotemerkistä*.

*Lähde: Euromonitor International Limited; www.euromonitor.com/amway-claims

1970s

 


1970-luvulla Amway hankkii Nutriliten/Nutriwayn, lisää kahdeksan uutta kansainvälistä markkina-aluetta ja laajentaa pääkonttoriaan lähes 100 000 neliömetriin.

   

 

Vuonna 1971 avataan Amwayn ensimmäinen toimisto Pohjois-Amerikan ulkopuolella Sydneyssä, Australiassa. Miksi Australia? Kuten toinen perustajista Rich DeVos totesi, “se oli kaukaisin mahdollinen vaihtoehto, joten me totesimme, että jos tämä idea toimii siellä asti, niin ehkä se toimii myös muualla.” Toinen perustajista Jay Van Andel nähdään perustustoimissa.

   

 



Ensimmäinen toimipiste Euroopassa aukeaa vuonna 1973: Milton Keynes, Buckinghamshire, Iso-Britannia.

1980s

 


1980-luvulla Amwayn liiketoimintamahdollisuus laajenee 20 uuteen maahan yli miljoonan jakelijan voimin.

   

 


1981 Amwayn Grand Plaza Hotel aukeaa Grand Rapidsissa, Michiganissa, Yhdysvalloissa. Tällä neljän tähden ja 682 huoneen hotellilla tulee olemaan merkittävä rooli läntisen Michiganin yhteisön laajentajana ja kasvattajana.

   

 



Vuonna 1984 Amway juhlii 25-vuotispäiväänsä.

1990s

 

1990-luvulla Amway laajenee 33 uudelle markkina-alueelle, mukaanlukien Kiina ja Etelä-Afrikka (kuvassa). Jakelijoidemme, työntekijöidemme ja kumppaneidemme panoksen ansiosta Amway tulee kasvamaan yli kaksinkertaiseksi tämän vuosikymmenen aikana.

2000s

 


2000-luvun aikana Amway solmii uusia kumppanuuksia, kehittää uusia innovaatioita sekä uusia aloitteita, joiden avulla Amway voi toteuttaa visiotaan "Helping People Live Better Lives".

   

 


2003 lanseerataan Amwayn One by One -kampanja lapsille. Se kerää yhteen koko Amway-perheen resurssit tehdäkseen positiivisen vaikutuksen lasten elämään ympäri maailmaa.

   

 

2006 Nutriway avaa Nutrilite Center of Optimal Health -keskuksensa. Tämä Kaliforniassa sijaitseva laitos perustuu maailmanlaajuiseen asiantuntijoiden yhteistyöhön, jonka tavoitteena on auttaa ihmisiä saavuttamaan ihanteellinen hyvinvointi.

   

 

Amway aukaiseen Flagship Experience Centre (FEC) -elämyskeskuksen Lontoossa. Keskus yhdistää tuote-elämyksen ja koulutuskeskuksen.

2010s


2010 Amway Center, 20 000-paikkainen viihde- ja tapahtumakeskus avaa ovensa Orlandossa, Floridassa, Yhdysvalloissa. Amway Center on NBA:ssa pelaavan Orlando Magic -joukkueen kotihalli.